• Školský výlet IX. A

My deviataci sme si vybrali do nášho hlavného mesta Bratislavy.

Do Bratislavy sme cestovali vlakom 5-6 hodín. Po príchode do Bratislave sme sa išli pozrieť do Prezidentského paláca, v ktorom bolo veľa zaujímavých miestností. Síce sme sa neodfotili s prezidentom, ale darček sme odovzdali. Po pozretí Prezidentského paláca sme sa išli ubytovať na Hostel. Keď sme sa ubytovali, sme išli do Národnej rady Slovenskej republiky. Stretli sme tam veľa známych ľudí a poslancov. Po Parlamente sme išli naspäť na Hostel obliekli sme sa do spoločenských vecí a vybrali sme sa do divadla. V divadle hrala známa herečka Natália Puklušová. Po skončení divadelnej hry sme počkali pani herečku, s ktorou sme mali možnosť odfotiť v miestnosti. Večerné mesto bolo veľmi krásne, mali sme možnosť spoznať naše hlavné mesto a históriu nášho mesta. Na druhý deň sme navštívili Úrad vlády SR, kde sme mali možnosť vidieť kde pán premiér rokuje o dôležitých otázkach nášho života. Po skončení prehliadky sme sa vybrali peši do nákupného centra. V nákupnom centre sme stretli veľa známych ľudí napríklad: Terezu Maškovú (výherkyňa Superstar 2018), Jozefa Vajdu, Dávida Krajčíka (Oliver zo seriálu Naši), Mariána Labudu ml, Romana Pomajba, Borisa Kollára a mnoho ďalších. V Bratislave sa nám veľmi páčilo, bolo to zaujímavé. Vo večerných hodinách sme sa vrátili naspäť. Aj keď bola cesta trochu únavná, výlet bol fantastický.

Zapísali: žiaci IX. A triedy

Do galérie Školský výlet IX. A boli pridané fotografie.

• Spišské športové hry detí a mládeže

Dňa 8. júna 2018 sa naša škola zúčastnila XXII. ročníka Spišských športových hier detí a mládeže s medzinárodnou účasťou, ktoré  bolo slávnostne otvorené na futbalovom štadióne v SNV.

Po ňom sa konal štafetový beh na 4 x 300 m, v ktorom sme sa umiestnili na peknom 3. mieste v zložení: M.Bodnár, F. Kurilla, N. Fabinyová, G. Čižmariková. Keďže sme boli prihlásení na súťažné disciplíny v atletike, premiestnili sme sa na atletický štadión do Levoče. Umiestenie žiakov: beh na 600 metrov - 1. miesto Martin Bodnár, vrh guľou - 2. miesto Martin Bodnár, skok do diaľky - 3. miesto Gabriela Čižmariková. Úspešným víťazom gratulujeme. Žiakov na športové hry pripravovali Mgr. A. Rigdová a Mgr. V. Koňak.

Zapísala: Mgr. Anna Rigdová, učiteľka

Do galérie Spišské športové hry detí a mládeže boli pridané fotografie.

• Školský výlet VI. A

Dňa 7. júna 2018 sa VI. A trieda zúčastnila školského výletu, na ktorý sa tešila celý rok. Ráno o 7.00 hod. sme sa súkromným dvadsať miestnym autobusom vydali na trasu: TrickLandia (Starý Smokovec) – Vlkolínec – Dom hore nohami (Liptovský Mikuláš) – Poprad.

TrickLandia je miesto jedinečného putovania Slovenskom v galérii trick-artu a optických ilúzií. V jej priestoroch sme videli námety slovenských ľudových povestí, rozprávok, ako aj reálie obcí a zámkov Slovenska  (napr. Vlkolínec, Dunajec, Lačnov, Bojnický zámok a iné). Nachádza sa v nej 24 atrakcií. Obsahujú 15 trick-artových obrazov, rozšírenú (augmented) realitu, antigravitačné miestnosti, najkrajšie zrkadlové bludisko v strednej Európe a iné. Všetko sme si zdokumentovali prostredníctvom ich aplikácie, ktorú sme si stiahli a naše fotografie sa stali zaujímavejšími.

Vlkolínec je podhorská osada, miestna časť okresného mesta Ružomberok v Žilinskom kraji. Je pamiatkovou rezerváciou ľudovej architektúry a ako pozoruhodne zachovaný sídelný celok, pozostávajúci z typických zrubových objektov charakteristického stredoeurópskeho typu, je od roku 1993 zapísaný do Zoznamu Svetového dedičstva UNESCO. Osada predstavuje typ dedinského stredovekého sídla s drevenou architektúrou horských a podhorských oblastí, s nenarušenou zástavbou zrubových domov uprostred krajinárskeho zázemia tvoreného úzkymi pásikmi polí a pasienkov, zo severu chránená masívom Sidorova (1 099 m n. m.). Veľmi sa nám páčilo prostredie, v ktorom sa Vlkolínec nachádza.

Ďalšou zástavkou nášho výletu bol Dom hore nohami v Liptovskom Mikuláši. Je to atypická stavba so všetkým zariadením domu, ibaže všetko bolo hore nohami (kuchyňa, izba, WC). Žiakov táto stavba zaujala rovnako ako lietadlo, ktoré sa nachádzalo v areáli a v ktorom si mohli posedieť a zahrať sa na pasažierov. Posledným bodom nášho výletu bola zastávka v nákupnom centre Max Poprad, kde sme si všeličo nakúpili za posledné peniaze, ale sa aj zabavili na detských atrakciách, ktoré sa nachádzali pred nákupno-zábavným centrom. Unavení, ale s množstvom zážitkov sme sa vo večerných hodinách vrátili domov. Žiakov na výlete sprevádzali Mgr. Monika Čechová, triedna učiteľka a Mgr. Erika Salugová.

Reakcie žiakov:

Na výlete sa mi páčila dedinka Vlkolínec. Zachovali sa tam staré domčeky a tradície. Bolo super! (Miroslava Šucová)

Na výlete vo Vlkolínci bolo super. Páčilo sa mi lietadlo aj Dom hore nohami, ale najlepšia bola Tricklandia. (Patrik Hamrák)

Na výlete bolo fest najlepšie na svete. Tricklandia bola najlepšia. A páčilo sa mi, že sme boli menší kolektív. (Jakub Klein)

Páčila sa mi TrickLandia. Páčil sa mi Vlkolínec. Vyhovoval mi autobus. (Martin Franko)

Zapísala: Mgr. Monika Čechová, učiteľka

Do galérie Školský výlet VI. A boli pridané fotografie.

• Návšteva malej vodnej elektrárne

Do galérie Návšteva malej vodnej elektrárne boli pridané fotografie.

• Okresné kolo v atletike

Dňa 5. júna 2018 sa v Gelnici na futbalovom štadióne konali okresné majstrovstvá ZŠ v atletike pod názvom Memoriál Jána Kleina - 5. ročník.

Našu školu reprezentovalo 10 chlapcov a 10 dievčat v rôznych atletických disciplínach. Najviac sa nám darilo v hode kriketovou loptičkou a behu na 300 m chlapcov, skoku do diaľky a štafete dievčat na 4x300 m. Súťaž bola zároveň prípravou na Spišské športové hry mládeže, ktoré sa konali 9.6.2018 v Spišskej Novej Vsi a Levoči.

Zapísal: Mgr. Vladimír Koňak, učiteľ

atletika-vysledky-2018.docx

Do galérie Okresné kolo v atletike boli pridané fotografie.

• Do školy na bicykli

Aj v tomto školskom roku sa naša škola zapojila do celonárodnej kampane s názvom Do školy na bicykli.

Cieľom kampane bolo a stále je zvýšiť povedomie o udržateľnej mestskej doprave, ukázať mladým alternatívne druhy dopravy, a to najmä cyklistickú, zvýšiť záujem o šport a priniesť radosť z cesty do školy. Podujatie podporuje jeden zo slovenských najúspešnejších športovcov - cyklista Peter Sagan.

V týždni od 21. do 25. mája 2018 všetci žiaci, ktorí prišli do školy na bicykli, dostali kartičku Petra Sagana, ktorú mohli vymeniť za zlú známku. Hoci žiaci prichádzali do školy na bicykli aj pred touto akciou, počas vyššie uvedeného týždňa pribudlo na našej škole cyklistov oveľa viac. Do kampane sa zapojilo vyše 40 žiakov z tried V. A, VI. A, VII. A, VIII. A a IX. A. Žiaci IX. A boli ostatným žiakom úctyhodným príkladom. Z IX. A prišlo každý deň na bicykli najviac žiakov.

Pri tejto príležitosti sa dňa 31. mája 2018 uskutočnila aj akcia, ktorú sme nazvali Tour de Hrišovce. Po vyučovaní spolu 13 žiakov a 3 pedagógovia nasadli na bicykle a vybrali sa na cyklotúru z Kluknavy do Hrišoviec a späť. Cestou sme sa za odmenu zastavili na chladený nápoj a pizzu. Počasie nám prialo, slniečko nás hrialo. Za účasť ďakujem všetkým žiakom a učiteľom, ktorí sa do kampane a cyklotúry zapojili.

Zapísala: PaedDr. Stanislava Kolářová, učiteľka

Do galérie Do školy na bicykli boli pridané fotografie.

• Akcie Zober loptu, nie drogy

V rámci projektu „Zober loptu, nie drogy" sme sa v dňoch 21. a 22. mája 2018 zúčastnili turnaja v minifutbale mladších a starších žiakov organizovaného ZŠ Bystrany.

V kategórii mladších žiakov sme obsadili druhé miesto a v kategórii starších žiakov tretie miesto. Žiakom, ktorí sa turnaja zúčastnili za reprezentáciu školy ďakujeme a k dosiahnutým výsledkom blahoželáme.

Ďalšou súčasťou spomínaného projektu bol priateľský zápas vo florbale, na ktorý sme si pozvali chlapcov z CVČ Krompachy dňa 4. júna 2018. Zápas sa niesol v priateľskom duchu a žiaci sa už tešia na ďalšie vzájomné stretnutie.

Zapísal: Mgr. Vladimír Koňak, učiteľ

Do galérie Akcie Zober loptu, nie drogy boli pridané fotografie.

• Škola v prírode 2018 - Vyšné Ružbachy

Kúpeľné mesto Vyšné Ružbachy a penzión Sonja boli v dňoch 4. - 8. júna 2018 pre žiakov II. A, III. A  a IV. A triedy miestom získavania nových poznatkov, zážitkov a skúseností v škole v prírode.

Spolu sa tohto pobytu zúčastnilo 32 žiakov so svojimi triednymi učiteľkami: Mgr. A Fabinyovou, Mgr. D. Papcunovou a Mgr. J. Čurillovou. Týždenný program bol pre žiakov veľmi inšpiratívny. Navštívili sme Ľubovniansky hrad a skanzen, kráter a liečivé pramene, sochárske sympózium Vyšné Ružbachy. Okrem vyučovania a týchto výletov si žiaci zaplávali v bazéne, mali možnosť využiť športoviská penziónu a pobyt v soľnej jaskyni. Domov sme sa všetci vracali s výbornými pocitmi a krásnymi zážitkami.

Zapísala: Mgr. Janka Čurillová, učiteľka

Do galérie Škola v prírode 2018 - Vyšné Ružbachy boli pridané fotografie.

• Spotreba pre život

Kluknavsky_spotrebnicek_2018.pdf​​​​​​​

Do galérie Spotreba pre život boli pridané fotografie.

• Noc v knižnici s Annou zo Zeleného domu

Posledný májový piatok (25. mája 2018) sa konala v škole u žiakov veľmi obľúbená akcia:  Noc v knižnici – Noc s Annou zo Zeleného domu.

Žiaci ôsmeho a deviateho ročníka si nenechali ujsť možnosť aspoň raz spať v škole, zažiť veľa zábavy a zároveň sa niečo priučiť o jednom z diel svetovej literatúry. Žiaci sa stretli o štvrtej popoludní v škole, kde už na nich čakala  prezentácia o autorke a spomínanom diele. Následne žiaci zisťovali pomocou rôznych úloh svoj postreh, vedomosti i zručnosti. Po krátkej prestávke na občerstvenie ich čakala najzaujímavejšia časť večera – dramatizácia ľubovoľnej ukážky z diela. Najodvážnejší predviedli aj svoje herecké schopnosti.

Za vedomostnú časť tejto zaujímavej akcie niesli zodpovednosť: Mgr. M. Ferencová, Mgr. M. Čechová a Mgr. E. Salugová a ako pedagogický dozor, zodpovedný za pokojný priebeh noci boli triedni učitelia: PaedDr. S. Kolářová a Ing. J. Nalevanko.

Zapísala: Mgr. Erika Salugová, učiteľka

Do galérie Noc v knižnici s Annou zo Zeleného domu boli pridané fotografie.

• Výchovný koncert ku Dňu detí

Medzinárodný deň detí (skr. MDD) je sviatok detí, ktorý sa oslavuje v mnohých krajinách sveta.

Medzinárodný deň detí sa zvyčajne (ale nie všade) oslavuje každoročne 1. júna. Na Slovensku (a v niektorých ďalších krajinách bývalého sovietskeho bloku) sa slávi od roku 1952. Myšlienka Medzinárodného dňa detí vznikla na Svetovej konferencii pre blaho detí (World Conference for the Wellbeing of Children) v Ženeve, vo Švajčiarsku v roku 1925. Na tejto konferencii zástupcovia 54 krajín schválili deklaráciu, ktorá sa zaoberala chudobou, detskou prácou, vzdelaním a inými otázkami týkajúcimi sa detí na celom svete. Po konferencii viacero vlád zaviedlo v svojich krajinách takýto deň, s cieľom urobiť deťom radosť a zároveň poukázať na problémy týkajúce sa detí vo svete. Nie je úplne jasné, prečo práve 1. jún bol vybraný ako MDD. Avšak tento dátum je na svete najobľúbenejší, oslavuje sa vo viac ako 21 krajinách. Prvý jún sa uchytil obzvlášť v komunistických krajinách, kvôli čomu vznikla mylná domnienka, že MDD bol komunistický vynález. Avšak Deň detí sa napríklad v USA oslavoval prvýkrát už v roku 1925, a to v San Franciscu.

Tento rok sme  na MDD privítali finalistu speváckej súťaže Slovensko hľadá Superstar 2. Martin Krausz so svojimi hosťami zabalil našim žiakom darček plný piesní a tanca. Žiaci si svoj sviatok uťili plnými dúškami radosti zaspievali, zatancovali i zasúťažili si.

Zapísal: Mgr. Cyril Krinický, zástupca RŠ

Do galérie Výchovný koncert ku Dňu detí boli pridané fotografie.

• Deň matiek

Dňa 9. mája 2018 sa v 1. pavilóne našej základnej školy predviedli žiaci MŠ a ZŠ so svojím programom, ktorý si pre svoje mamičky pripravili pri príležitosti Dňa matiek.

Mali sme možnosť vidieť nádherné tance, piesne, básne, ale aj hru na hudobných nástrojoch či scénky, čo v nás zanechalo hlboký estetický a umelecký zážitok. Sme radi, že v slnečné popoludnie naše mamky prišli spolu s nami osláviť svoj sviatok. Na znak úcty a vďaky každá mamička bola obdarovaná ružičkou.

Zapísala: Mgr. Monika Čechová, učiteľka

Do galérie Deň matiek boli pridané fotografie.

• Deň matiek v elokovanom pracovisku

Dňa 18. a 24. mája sa v elokovanom pracovisku v Richnave uskutočnilo vystúpenie žiakov našej školy pri príležitosti sviatku všetkých mamičiek.

Žiaci si pre mamičky pripravili pásmo básní, piesní a tanečných vystúpení, ktorými vyjadrili lásku a vďaku svojim mamičkám.

TEBE MAMIČKA

Za Tvoju nehu mamička,
    za Tvoju veľkú lásku,
    za starosť, bozky na líčka,
    za každú pribudnutú vrásku,
    na Tvojej tvári, na dlaniach,
    čo zrobené sú celé,
    nech táto malá básnička,
    tlmočí vďaky tisíceré.

(učitelia elokovaného pracoviska v Richnave)

Do galérie Deň matiek v elokovanom pracovisku boli pridané fotografie.

• Matematický klokan

Aj v tomto školskom roku sa žiaci našej školy zapojili do matematickej súťaže ,,Matematický klokan".

Súťažili v počte 16 žiakov, od prvého až po šiesty ročník. Medzi úspešných riešiteľov sa zaradili títo žiaci: Samuel Cakl  -   I. A, Michal Zimmermann  -  I. A, Noemi Ringošová  -  I. A, Alica Tomašová  - I. A, Brandon Rafael  -  I. A, Filip Zimmermann   -  II. A. Úspešným riešiteľom blahoželáme!

Zapísala: Mgr. Janka Čurillová, koordinátor súťaže

Do galérie Matematický klokan boli pridané fotografie.

• Beseda s podnikateľom

Dňa 11. mája 2018 sa uskutočnila v IX. A beseda s pánom Miroslavom Maslíkom (podnikateľom v oblasti stavebníctva).

Žiakom porozprával o začiatkoch svojho podnikania, aké klady a zápory podnikanie prináša a nakoniec odpovedal na zvedavé otázky našich deviatakov. Panovi Maslíkovi veľmi pekne ďakujeme, za darček, ktorý nám priniesol a  predovšetkým za to, že si našiel aspoň chvíľu čas a prišiel medzi nás.

Zapísala: PaedDr. Zuzana Lenártová

Do galérie Beseda s podnikateľom boli pridané fotografie.

• Exkurzia v Poprade

Dňa 10. mája 2018 sa žiaci V. A a VI. A triedy s učiteľkami PaeDdr. Zuzana Lenártovou a Mgr. Monikou Čechovou  zúčastnili školskej exkurzie v Poprade.

Navštívíli sme zrekonštruované Podtatranské múzeum, kde sme si pozreli expozície o spoločenskom, politickom, hospodárskom, duchovnom a kultúrnom živote mesta Poprad a jeho okolia -  od praveku až po súčasnosť.

Zapísala: PaedDr. Zuzana Lenártová

Do galérie Exkurzia v Poprade boli pridané fotografie.

• Slávik Slovenska - okresné kolo

Dňa 10. mája 2018 sa v Centre voľného času v Gelnici konalo okresné kolo speváckej súťaže ,,Slávik Slovenska".

Našu základnú školu na tomto 28. ročníku reprezentovali títo žiaci: Filip Zimmermann (II. A, 1. kategória), Samuel Vaľuš (V. A, 2. kategória), Viktória Ringošová (VII. A, 3. kategória). Viktória Ringošová sa umiestnila vo svojej kategórii na 2. mieste.  Srdečne blahoželáme! Súťažiacich pripravovali: Mgr. Adriana Fabinyová a Mgr. Janka Čurillová.

Zapísala: Mgr. Janka Čurillová, učiteľka

• Školská súťaž o najtvrdšie futbalové kopnutie do lopty

Súťaž prebiehala niekoľko týždňov v priestoroch telocvične a na multifunkčnom ihrisku.

Žiaci a žiačky II. stupňa mali možnosť zapojiť sa do netradičnej súťaže o najtvrdšiu strelu vo futbale, v ktorej mohli otestovať svoje schopnosti. Súťaž nadchla viac chlapcov. Napriek tomu sa do súťaže zapojilo celkovo 94 žiakov, pričom každý súťažiaci mal 3 pokusy – kopy na bránu. Rýchlosť kopu do lopty zaznamenával radar. Dievčatá a chlapci 5. – 9. ročníka súťažili v štyroch kategóriách. Výsledky súťaže v jednotlivých kategóriách sú nasledovné:

Kategória „A“ – dievčatá od 12 do 14 rokov: 1. miesto – Daniela Jonášová (dosiahnutý výkon: 64 km/h); 2. miesto – Liana Čechová a Tamara Lisá (dosiahnutý výkon: 60 km/h); 3. miesto – Karin Vaľušová (dosiahnutý výkon: 59 km/h)

Kategória „B“ – dievčatá od 14 a viac rokov: 1. miesto – Daniela Jonášová (dosiahnutý výkon: 64 km/h); 2. miesto – Liana Čechová a Tamara Lisá (dosiahnutý výkon: 60 km/h); 3. miesto – Karin Vaľušová (dosiahnutý výkon: 59 km/h)

Kategória „C“ – chlapci od 12 do 14 rokov: 1. miesto – Patrik Macejko (dosiahnutý výkon: 91 km/h); 2. miesto – Ľubomír Haľko (dosiahnutý výkon: 86 km/h); 3. miesto – Kristián Lisý (dosiahnutý výkon: 83 km/h)

Kategória „D“ – chlapci od 14 a viac rokov: 1. miesto – Filip Kurilla (dosiahnutý výkon: 103 km/h); 2. miesto – Martin Bodnár (dosiahnutý výkon: 101 km/h); 3. miesto – František Pokuta (dosiahnutý výkon: 98 km/h)

Absolútnym víťazom podujatia s najtvrdšou futbalovou strelou sa stal žiak 9. A triedy Filip Kurilla, ktorému bol zároveň udelený titul FUTBALOVÝ (DELO)STRELEC KLUKNAVY 2017/2018. Zúčastneným žiakom patrí poďakovanie od organizátora. Víťazom blahoželáme a prajeme veľa ďalších úspechov.

Zapísal: Mgr. Jaroslav Filip, sociálny pedagóg

Do galérie Školská súťaž o najtvrdšie futbalové kopnutie do lopty boli pridané fotografie.

• Dopravný semafor

Dňa 3. mája 2018 sa uskutočnila súťaž Dopravný semafor pre žiakov 3. a 4. ročníkov.

Žiaci si tu preverili svoje vedomosti formou testu a praktickou jazdou zručnosti. Jazda zručnosti bola realizovaná na nerovnom teréne za budovou našej školy. Žiaci tu prekonávali rôzne terénne nerovnosti, jazdu do kopca, jazdu po doske,ale vyskúšali si aj jazdu v kruhu,jazdu medzi kužeľmi a presné zabrzdenie a zastavanie na označených métach. Všetci žiaci zvládli jazdu zručnosti. Menšie nedostatky boli v teste, pri niektorých otázkach. Žiaci 3. ročníka boli vyhodnotení vo svojej kategórii a žiaci 4. ročníka tiež vo svojej.

Zapísala: Mgr. Adriana Fabinyová, dopravný koordinátor

Do galérie Dopravný semafor boli pridané fotografie.

• Nie je túra bez Štúra

Dňa 3. mája 2018 sa uskutočnila beseda s naším bývalým žiakom Radoslavom Hoppejom. Besedy sa zúčastnili žiaci VIII. A a IX. A triedy.

Bloger Radoslav nám vysvetlil, čo je náplňou jeho práce, čo to obnáša, či ho tá práca baví. Svoje zážitky z ciest po Slovensku dokumentoval aj fotografiami vo svojej prezentácii. Tešíme sa, že cez svoj blog oslovuje množstvo fanúšikov, ktorí ho podporujú. Zároveň je obdivuhodné, že aj v dnešnej dobe, kedy je „módnejšie“ navštevovať cudzie krajiny, sa nájde človek, ktorý chodí a objavuje krásne zákutia našej republiky (známe či menej známe) a oboznamuje nás s nimi. Ďakujeme za milú besedu a tešíme sa na ďalšie stretnutie. Viac informácií o jeho blogu sa dozviete na www.hoppeyr.com.

Zapísala: Mgr. Magdaléna Ferencová, učiteľka

Do galérie Nie je túra bez Štúra boli pridané fotografie.